Els continguts curriculars oficials de les Ciències Experimentals (Biologia, Geologia, Física i Química) a la Formació d'Adults no sempre s'ajusten a la realitat que viu l'alumnat ni a les seves necessitats. A l'aula s'han de treballar aspectes propers a la vida dels estudiants, situacions contextualitzades i propostes que permetin el debat, la reflexió crítica i afavorir la presa de consciència i, eventualment, de decisions raonades. En definitiva, incrementar l'alfabetització científica.
Deixo aquí alguns dels temes que m'interessa treballar a classe, tant a GES 1 com a GES 2, amb una clara influència de la meva formació com a biòleg.
EDUCACIÓ PER A LA SALUT.
LA DIVERSITAT D'ÉSSERS VIUS.
EL MEDI AMBIENT.
GENÈTICA: REPRODUCCIÓ ASSISTIDA I BIOTECNOLOGIA.
EVOLUCIÓ.
LES ENERGIES.
TOT ÉS QUÍMICA.
CIÈNCIA I PSEUDOCIÈNCIA.
Per què especialment aquests? Per diverses raons:
1. L'ésser humà te una influència clara en tots.
2. Sovint apareixen a la premsa notícies en relació a ells.
3. Generen debat i, en alguns casos, postures enfrontades.
4. Existeixen moltes errades conceptuals sobre ells.
5. La majoria de temes poden ser relacionats amb la vida quotidiana.
6. I perquè afavoreixen l'alfabetització científica.